گروه بورس: معاون بورس اوراق بهادار تهران از آغاز رایزنی برای پذیرش بانک پاسارگاد و شرکت ایرانسل در بورس تهران خبر داد

به گزارش همشهری، به موازات پذیرش شرکت‌های اصل 44 در بازار سرمایه، بورس تهران در نظر دارد با یک فراخوان عمومی نسبت به پذیرش شرکت‌های خصوصی در بورس تهران اقدام کند؛ در حالی که از سال‌85 تاکنون برنامه پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سهام معطوف به شرکت‌های اصل44 شده و بخش خصوصی کمتر موفق به راه‌یابی به بازار سهام شده است.

بسیاری از مدیران بخش خصوصی از مزایای پذیرش سهامشان در بورس باخبر نیستند. بر همین اساس بورس تهران به‌تازگی مذاکراتی را با شرکت‌های ایرانسل و بانک پاسارگاد برای پذیرش در بازار سهام آغاز کرد.

محمدرضا رستمی، معاون بورس اوراق بهادار تهران ضمن اعلام این خبر افزود: برای پذیرش شرکت‌های جدید در بورس تهران مذاکراتی با بانک پاسارگاد انجام شده و پس از اجرای برنامه افزایش سرمایه این شرکت این مذاکرات وارد فاز جدیدتری خواهد شد.

وی ادامه داد: مکاتباتی نیز با شرکت ایرانسل انجام شده و قرار است پس از برگزاری مجمع عمومی این شرکت برنامه پذیرش شرکت ایرانسل در بورس به‌صورت جدی دنبال شود.
به گفته وی، مدیران شرکت ایرانسل برای پذیرش سهام این شرکت در بورس ابراز تمایل کرده‌اند.

پالایشگاه آبادان و اراک در راه بورس

رستمی همچنین درباره پذیرش سهام شرکت‌های پالایشگاه آبادان و اراک در بورس گفت: هر سال و تا پایان خردادماه و همزمان با آغاز فصل تابستان شرکت‌های بورس باید طبق دستورالعمل افشای اطلاعات، صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را به بورس ارائه دهند.

براین اساس در مورد شرکت‌های پالایشگاهی، ما منتظر ارائه این صورت‌های مالی هستیم. وی افزود: در میان پالایشگاه‌های موجود پالایشگاه آبادان و اراک در آستانه پذیرش در بورس بوده و نسبت به دیگر پالایشگاه‌ها در مراحل جلوتری هستند و پس از آن پالایشگاه‌های شیراز و کرمانشاه قرار دارند.

معاون شرکت بورس اوراق بهادار تاکید کرد: موضوعی که هم‌اکنون برای انتشار صورت‌های مالی این شرکت‌ها وجود دارد اعلام نرخ‌های فروش محصولات از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی است، چرا که این شرکت هنوز نرخ‌های نهایی فروش محصولات را به پالایشگا‌ه‌ها اعلام نکرده تا صورت‌های مالی شرکت‌ها بر آن اساس محاسبه و اعلام شود.

همکاری بورس و اتاق بازرگانی

معاون بورس اوراق بهادار تهران از برنامه شرکت بورس برای برگزاری یک گردهمایی با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان بورس خبر داد و گفت: در تلاشیم برای پذیرش شرکت‌های جدید تا پایان شهریورماه گردهمایی را با حضور مدیران عامل و اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های فعال بخش خصوصی برگزار کنیم.

وی افزود: این گردهمایی در قالب یک سمینار یکروزه برای آشنایی مدیران بخش خصوصی برای حضور در بورس تهران برگزار می‌شود و اتاق بازرگانی در این زمینه با بورس تهران همکاری خواهد کرد. به گفته وی کل شرکت‌های معتبر بخش خصوصی و مدیران اتاق بازرگانی برای پذیرش در بورس تهران به این سمینار دعوت خواهند شد.

کد خبر 109251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز